telebot: پلیس های آهنی از رویا تا واقعیت
همه چی
درباره وبلاگ


به وبلاگ ( کیوسک ) خوش آمدید . توی این وبلاگ درباره ی همه ی موضوع ها مطالبی قرار می گیره . امیدواریم که دوستان با نظرات خوبشون ما رو تو ساختن این وبلاگ کمک کننو
آرشيو وبلاگ
دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 11:57 :: نويسنده : alireza

فیلم علمی تخیلی RoboCop یا پلیس آهنی (محصول سال ۱۹۸۷) یک سایبرگ شجاع مجری قانون را معرفی کرد که بخشی انسان، بخشی ماشین و یک پلیس کامل بود. و امروز هم به نظر می رسد که داشتن پلیس هایی نیمه-ربات چندان دور از دسترس به نظر نرسد.

محققان آزمایشگاه دیسکاوری دانشگاه بین المللی فلوریدا telebot را طراحی کرده اند که می تواند از راه دور و توسط افسران پلیس آسیب دیده و دچار ناتوانی، یا سربازان کهنه کار و بازنشته جنگی کنترل شده و مورد استفاده قرار گیرد.

بخشی از هزینه های این پروژه آزمایشگاه دیسکاوری توسط جرمی رابینز پرداخت شده است. او یک ستوان فرماندهی نیروی ذخیره دریایی ارتش آمریکا است که مشتاقانه به دنبال بازگرداندن هزاران افسر پلیس مبتلا به ناتوانی های مختلف و زنان و مردان نظامی کهنه سرباز به سر کار است. رابینز ایده اولیه این طرح را از ربات هایی گرفت که به شکل گسترده توسط جراحان، مشاغل حرفه ای و بسیار سخت و ارتش آمریکا استفاده می شوند.

رابینز می گوید: «با تله بات ها یک افسر پلیس دچار ناتوانی خواهد توانست بسیاری از کارایی های قدیمی خود را به عنوان پلیس گشت باز یابد.»

دانشگاه فلوریدا برای این پروژه، دو ربات نظامی از برنامه ربات مبارز شهری دارپا را دریافت نمود. دانشمندان و دانشجویان آزمایشگاه دیسکاوری هم طرح اولیه تله ربات را به سرانجام رساندند. محققان قصد دارند امکان ارتباط صوتی، تصویری مستقیم را برای این ربات ها به همراه برخی سنسورها و حسگرهای ویژه فراهم آورند. در این صورت می توان از تله ربات برای پاسخگویی به تماس های فوری پلیسی ۹۱۱ (همان ۱۱۰ خودمان) و همچنین صدور قبض های جریمه، تخلیه ساختمان ها یا ارتباط با مردم استفاده کرد.

پس اگر دفعه بعدی که پارک دوبل کردید و پس از برگشت با یک پلیس آهنی در کنار ماشین (در حال نوشتن برگ جریمه) روبرو شدید، تعجب نکنید. شما مقابل دوربین مخفی نیستید.
پیش بینی شما از میزان موفقیت چنین طرح هایی (یا پروژه های تندرو شبیه به RoboCop) چیست؟

منبع: نارنجی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 14445
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1